Byrå med fokus på datainsamling

Håll i minnet att sökmotoroptimering är inget som sker över en natt. Varje plan är strikt skapad utifrån behoven som står er nära. Vi granskar även era konkurrenter och utvärderar varför ni inte gör lika väl. Genomarbetar er hemsidas struktur och innehåll för att se vad som behöver förbättras.

Vår arbetsmodell

Inledning

Ett uppstartmöte ger oss inblick i era förutsättningar, behov och vilka konkurrenter ni har att göra med. Målet efter nästkommande punkter besvarats är att gå ifrån med en tydlig bild av arbetsflödet.

  • Vilka är ni?
  • Vad gör ni?
  • Tydliggöra eran målbild
  • Sätta upp KPI:er
  • Färdplan

Analys

Vi sätter ihop en strategi utifrån en omfattande datainsamling och analys av eran nuvarande hemsida och era besökare.

  • On-page/Off-page SEO analys
  • Användarupplevelse (UX)
  • Mappa sökord
  • Nuvarande Google Analytics och Search Console
  • Identifiera sökbeteenden och beteendesignaler
  • Konkurrensanalys

Verkställning

I denna fas optimerar vi utifrån vår analys och strategi.

  • Teknisk optimering av eran hemsida
  • Skapar korrekta URL strukturer
  • Bygger effektiva backlinks
  • Förbättrar UX
  • Värdefull content och nya landningssidor

Daglig agenda

Vi gör små förändringar och ständigt mäter resultaten. Samlar in ny data och utvärderingar av tidigare åtgärder.

  • A/B tester
  • Sökbeteende- och besökaranalys
  • Rapporteringar
  • Sökordsanvändning och konverteringar

Vi fixar hemsida åt er

I alla arbeten sätter vi upp benchmarks mot era konkurrenter och analyserar varför ni inte gör lika väl. Utgångspunkten sker alltid utifrån omfattande datainsamling. Hemsidorna är optimerade för att vara blixtsnabba, användarvänliga och mobilanpassade. Vi skapar värdefullt content redan från start för att påbörja er resa på bästa möjliga sätt.